Chia semínka (500g)

Dostupnost:skladem
Číslo produktu:135
Výrobce:Wolfberry ČR
Cena s DPH:60 Kč
Do košíku:

Popis produktu Chia semínka (500g)

Chia semínka (Salvia hispanica) - semena rostliny Šalvěje hispánské jejíchž domovinou je Střední a Jižní Amerika kde se pěstují již přes 4 000 let,patřily již v dobách Aztéků k jedné ze čtyř hlavních potravin. Vynikající nutriční hodnoty chia semen, byly nezbytným zdrojem živin pro válečníky a jejich skvělou fyzickou kondici,stejně jako pro dlouhé náročné výpravy. Semínka chia mají vynikající HYDROFILNÍ vlastnosti, tj. vysokou schopnost vázat na sebe vodu - 1 díl semínek dokáže zvětšit svůj objem až 12x. Díky této vlastnosti jsou využívány sportovci nejen k náročném sportovním výkonům (tělu zajistí vyšší hydrataci zevnitř),ale také vzhledem k sytícím vlastnostem ke zdravému hubnutí bez pocitu hladu!. Chia jsou jedním z nejbohatších rostlinných zdrojů omega-3 mastných kyselin,která mají oproti  mořským a rybím produktům velkou výhodu nejen tím,že mohou být skladovaná roky bez poškození chuti, vůně nebo nutriční hodnoty,ale hlavně neobsahují cholesterol ani lepek.Chia semínka dále obsahují množství vlákniny, dvojnásobné množství draslíku než je obsaženo v banánech a pětinásobné množství vápníku než je v mléce, sodík, železo, zinek, měď, fosfor, magnesium, vitamin A, thiamin, riboflavin, niacin, kyselinu listovou, vitamin C, vitamin E, mangan. Chia také obsahují bór, který je potřebný pro stavbu kostí. Pomáhají podporovat kardiovaskulární systém, udržovat energii v organismu v průběhu celého dne, stabilizují hladinu cukru v krvi, zpomalují vliv cukrů na trávicí systém. Znamená to, že energie z potravy se uvolňuje postupně a vede k jejímu lepšímu využití. Toto je jednoznačně velký přínos i pro diabetiky.

Konzumovat je mohou všichni kdo mají rádi zdravou výživu a chtějí dopřát svému tělu kvalitní potravinu vyjma lidi s nízkým krevním tlakem (ještě více ho snižují) a lidi užívající léky na ředění krve!Tradiční použítí semínek chia, která nejsou tvrdá na skus, je v cereálních kaších, jogurtech či pečivu, ale také jsou nesmírně oblíbené do výživných koktejlů. Pro dostatečné využití živin, je doporučené denní dávkování 2 lžičky denně. Před náročným fyzickým výkonem je možné denní dávku navýšit.

Závěrečná fakta o Chia semenech:
- obsahují 2,5 krát více bílkovin než fazole
- jsou 3 krát silnější antioxidant než borůvky
- mají 3 krát více železa než je ve špenátu
- obsahují 5 krát více vápníku než mléko
- mají 7 krát více vitamínu C než je v pomerančích
- obsahují 8 krát více omega-3 než losos
- 10 krát více vlákniny než rýže
- 15 krát více hořčíku než brokolice

Výhody semínek chia jsou dalekosáhlé a pokud jde o superpotraviny, tak patří bezpochyby do první desítky.

http://zdrava-vyziva.doktorka.cz/varime-se-seminky-chia

Země původu: Argentina